Pluuuggg

Hade värsta ångesten igår över tentan imorgon. Men nu känns det ändå som om att jag har rätt stor koll :) Ska plugga idag också för att det ska sätta sig ordentligt.

Körkortet är också planerat att tas snart, så det kommer bli rätt mycket för mig några veckor framöver. Mycket plugg! Men skolan går såklart före körkortet .. Skulle liksom vara ovärt om jag inte klarar tentor och så eftersom det är ju därför jag är här :P Låångt ifrån familj och vänner .. Men snart kommer jag hem! :D Knappt två veckor kvar, wiiiee. Är dessutom hemma i en vecka.

Jag kom att tänka på en sak som man ofta inte gör. Leva i nuet och uppskatta det man har. Det är oftast när man förlorar det man har man märker vad det var man hade.  Livet är fan för kort för att inte uppskatta de som älskar och betyder något för oss. Som Rebecca skrev i sin blogg: Hur vill man bli ihågkommen när man dör? Som en perfektionist som hade den perfekta kroppen och huset, det perfekta livet. Eller den omtänksamma och glada personen som njöt och tog åt sig av livet? Förstår ni vad jag menar?

Haha, lite djupt inlägg kanske men man börja fundera när folk i ens ålder dör i olyckor. Det kunde varit en själv.
Man har bara ett liv och det gäller att göra det bästa av det, right?

Nu blire plugg! puzzz

 


Kommentarer
Postat av: Rebban

Helt rätt! :)

2009-11-05 @ 16:28:12
URL: http://rebbsblogg.blogg.se/
Postat av: madeleine

bra skrivet Sandra :)

2009-11-05 @ 22:55:56
URL: http://madeleeinep.blogg.se/

Har du nått att säga, gör det här!:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill bli kontaktad skriv e-postadress: (Bara jag som ser den ;))

Din bloggs namn?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0