Skolios

Skolios är när ryggraden ser ut som ett "S". Eller ah .. det är olika men ungefär som ett "S" :) Har man över 50 grader så måste man operera och när dom opererar stoppar dom in två järnstänger på sidan av ryggraden och skruvar fast dom(med färgglada skruvar;)) Det ska man sen ha kvar hela livet.
Fast det kallas inte järnstänger .. kommer bara inte på vad det heter. Tror att det är gjort av titan dessutom.

Så det är alltså det jag har i min rygg .. skruvar och stänger för fleeera tusen kronor(onödig fakta jag vet).. men ni vet vad det betyder? Jag är mer vääärd ;) hehehe

Näe men det är riktigt jobbigt faktiskt, en konstant smärta. Ni vet när man är iskall och sedan sticker en nål mot? det gör ont!! Så känns det om jag överanstränger ryggen och det gör jag rätt ofta. Sen är det väldigt stelt som .. ah det går inte att förklara, man måste ha upplevt det :) men det är absolut inget som jag rekomenderar!!

Sen får man inte träna något på ett väldigt långt tag, typ ett år. Det är sjukligt drygt kan jag lova. Men samtidigt ångrar jag det inte :) Nu är ryggraden rak och jag hade inte velat vara värsta sne när jag är äldre. Går hos sjukgymnast nu också dessutom så .. hoppas det blir bättre.

Ja det här var en KORT sammanfattning om vad skolios är:P

Har en bild som jag har visat förut .. lägger in den. Den är på mitt ärr, 10 dagar efter operationen tror jag det var. Andra bilden är hur det kan se ut :)

 

PUSS

Kommentarer
Postat av: jennie

du är stark som har klarat av all smärta och operationen.

2009-03-11 @ 22:07:33
URL: http://jennniiek.blogg.se/
Postat av: marie

Du gör det bra sandra!

2009-03-12 @ 11:36:06
Postat av: Tess

Ne, skolios smärtan som är så skön. Har stått i köket hela dagen så nu är den extra skön, nästan så att jag njuter!... Nat. :]

2009-03-12 @ 18:14:10
URL: http://tholt.blogg.se/

Har du nått att säga, gör det här!:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill bli kontaktad skriv e-postadress: (Bara jag som ser den ;))

Din bloggs namn?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0