Skolios.

Har tagit en paus för jag har så sjukt ont i ryggen. Jag har skolios. Eller snarare hade, har opererat.

För er som inte vet vad skolios är så är det närr ryggraden är format som ett "S" eller ett "C". Oftast går det att räta ut med korsett. Men om det upptäcks försent måste man operera.

Jag opererades för mer än ett år sedan. Ibland när man har blivit opererad försvinner inte smärtan, i mitt fall kan jag säga att det nästan har blivit värre .. Kan fortfarande inte springa, träna, lyfta tunga saker och så. Ryggraden är i uträtad så kommer inte bli sne när jag blir äldre och det är ju bra.
Men samtidigt undrar jag om det var värt det? Innan kunde jag träna och springa, men det kan jag inte nu.

Det jobbigaste är att alltid ha ont, mer eller mindre. Men jag försöker lära mig att leva med det.

 

 
Före                                     Efter




 

Kommentarer
Postat av: m a r i a - 16 år & flyttar hemifrån

åh vad jobbigt det lät ;O hoppas det blir bättre sen, så du slipper smärtan :)



kolla gärna in min blogg och följ mej när jag flytttar till örebro där stylistutbildning väntar:)

2009-07-13 @ 18:16:07
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/

Har du nått att säga, gör det här!:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill bli kontaktad skriv e-postadress: (Bara jag som ser den ;))

Din bloggs namn?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0